228

Kiedy nasz liderowy kolega Marcin wpadł na pomysł uprawiania turystyki biegowej po Europie wiedzieliśmy, że szybko wdroży ten plan w życie.

Po maratonie w Bratysławie oraz półmaratonie w Bergamo nadszedł czas na cieplejsze kierunki. Tym razem wybór padł na Pafos na Cyprze. Na początku marca każdego roku w Pafos odbywa się festiwal biegów pod nazwą „Logicom Cyprus Marathon”.  Biegacze z całej Europy mają możliwość udziału w biegu na 5 km, 10 km, w półmaratonie i maratonie.

Już w listopadzie rozpoczęliśmy przygotowania do tej imprezy. Trzeba było zarezerwować loty, noclegi itp. Ze względu na duże obciążenie zawodami w tym sezonie Marcin i Mariusz wybrali start na dystansie półmaratonu, a Edyta postanowiła spróbować swoich sił w biegu na 10 km.

Wyjazd na Cypr potraktowaliśmy jak krótkie wakacje, a sam bieg jako sposób na relaks i aktywne spędzanie czasu. Do Pafos dolecieliśmy w piątek rano. Mieliśmy całe 2 dni na zwiedzanie i odpoczynek. Cypr przywitał nas piękną, letnią pogodą i słońcem. Razem z nami w wyprawie uczestniczyli znajomi z których 3 osoby również wzięły udział w biegu.

W piątek i sobotę mieliśmy dużo czasu na zwiedzanie pięknych pozostałości pałacu Dionizosa , zobaczyliśmy dobrze zachowane mozaiki i elementy pałacu z I-III wieku p.n.e., odwiedziliśmy miejsce biczowania św. Pawła, ruiny kościoła z I wieku n.e. oraz ruiny słynnej latarni z II wieku n.e., wykąpaliśmy się w morzu oraz delektowaliśmy się pyszną cypryjską kuchnią . Okazało się, że większość odkryć archeologicznych na Pafos dokonali polscy naukowcy i dlatego Cypryjczycy darzą nas szczególną sympatią i rozpoznają język polski. Nasi rodacy są również znani tutaj jako świetni biegacze. Bardzo dużo osób z polski brało udział w zawodach biegowych i wiele osób stanęło na podium.

Impreza biegowa była świetnie przygotowana pod każdym względem. W sobotę rano było wspólne dla wszystkich uczestników rozbieganie na trasie biegu 5 km, dzięki czemu mogliśmy choć odrobinę zaaklimatyzować się i pobiegać w pełnym słońcu. Okazało się to nie lada wyzwaniem dla organizmu. Poczuliśmy, że niedzielny start nie będzie należał do łatwych ze względu na wysoką jak dla nas temperaturę, pełne słońce i bardzo dużo podbiegów.

W niedzielę rano po lekkim śniadaniu udaliśmy się na linię startu. Mogliśmy poczuć cudowną atmosferę jaka towarzyszy tego typu imprezom. Tysiące biegaczy i kibiców, uśmiechy, pozdrowienia po polsku, lekki stres przed biegiem – to coś co ładuje  nasze akumulatory i napędza. Półmaraton wystartował o godzinie 8:20, a bieg na 10 km 25 minut później, dzięki czemu mogliśmy wszyscy razem spotkać się na mecie.

Pierwsze kilometry biegu były bardzo przyjemne, słońce było za chmurami, nie było zbyt dużego wiatru. Sytuacja zmieniła się po godzinie 9. Zaczęło dość mocno wiać i do tego biegliśmy w pełnym słońcu. Trenując w Polsce nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do temperatur około 20 stopni i pełnego słońca, co odczuliśmy podczas biegu. Dodatkową atrakcją był jak dla nas górzysty teren i ciągłe podbiegi i zbiegi. Trasa nie należała do najłatwiejszych, ale bieg dostarczył nam wiele radości i pozytywnych wrażeń. Nie pojechaliśmy na Cypr  żeby pobijać rekordy i robić życiówki tylko żeby cieszyć się bieganiem.  Na trasie biegowej spotkaliśmy bardzo dużo Polaków, życzyliśmy sobie powodzenia i dopingowaliśmy się wzajemnie.

Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników i z tego, że mogliśmy reprezentować nasz klub na kolejnej zagranicznej imprezie.

Wyniki naszych zawodników:

Imię i NazwiskoDystansCzas nettoMiejsce open
Edyta Kucharczyk10 km52:2636/311 wśród kobiet
Marcin BanaszkiewiczPółmaraton1:39:1391/521 wśród mężczyzn
Mariusz KucharczykPółmaraton1:42:13113/521 wśród mężczyzn

Po biegu wzięliśmy udział w Mszy Świętej w kościele Agia Kyriaki Chrysopolitissa odprawianej w języku polskim, zjedliśmy pyszny obiad w porcie i udaliśmy się na lotnisko. Podczas 3 godzinnego lotu  był czas na odpoczynek i regenerację.

Kolejny udany wyjazd wpisany w plan tegorocznej turystyki biegowej za nami. Kolejny i na pewno nie ostatni bo polubiliśmy taki sposób spędzania czasu i poznawania nowych miejsc i ludzi.

Śledźcie nas na bieżąco bo już niedługo pojawią się relacje z kolejnych imprez.

Serdecznie podziękowania dla naszych partnerów, dzięki którym możemy realizować nasze sportowe zmagania: